Pages

Followers

Tuesday, June 19, 2012

Nasi Ganja - Jln Yang Kalsom

Al-kisah masa p Penang last week aku tak sempat nak pekena Nasi Kandaq kat sane..yang glamer Nasi Beratoq n Line Clear laa..so minggu ni aku ajak my IS pekena Nasi Ganja kat Jln Yang Kalsom, Ipoh..Kat Ipoh glamer la kedai ni..Nasi Ganja a.k.a Nagi Vanggey sama jer..tapi aku bezakan yang kat Jln Yang Kalsom ni Nasi Ganja yang kat Greentown tu Nasi Vanggey..Aku kan lebih suka oldies..Yang ni aku dah kenai lama dah dari zaman aku sekolah menengah lagi..Yela aku sekolah kat Ipoh kan..Tapi serius masa zaman sekolah dulu tau nama jer la pergi makan nyer idak sal bebudak sekolah la kan..duit pun takde pastu takut pun satu hal..aku masa zaman sekolah dulu2 kategori bebudak baik la (kunun)...hahaha

Camner nak pergi kedai nih..Cari la Jln Yang Kalsom..Dari Medan Gopeng terus naik fly over then terus lalu kat Istana Kinta, then terus sampai jumpa roundbout..korang mik laluan kiri nak menghala ke Balai Polis..1st traffic light korang masuk kiri..jalan depan skit jer dah jumpa kedai ni..Oh ye kedai ni dok bawah nama Kedai Kopi Yong Suan erk..Jangan risau HALAL..yang lagi best sedap dan harga berbaloi2..korang musti try ok..
Tada..sempat pose kat depan Kedai Kopi Yong Suan dengan Adik (anak buah)
Ni masa tengah pekena Nasi Ganja la ni sambil minum milo ais pepanas ari kan..sodap sgt..
Tu dia eh, suma bangsa ada kat sini..even aku sampai dalam jam 3 pun masih ramai orang beratur..Tempat nak duduk jgn cakap la jenuh nak mik nombor..
Nampak tak orang penuh..
Ni la menu aku Nasi Ganja : Wajib di bubuh sambal kelapa n timun..tapi aku buh kuah campur + telur masin + ayam merah + rendang ati(yang ni aku cilok my IS punya)..objek dah masuk mulot dat y picture takde

Hmm..pas ni plan ni p pekena Nasi Lambai kat Teluk Intan lak, tapi tak tau bila leh sampai..Ni gara-gara si Poah la dok citer ke aku..

No comments:

Flame