Pages

Followers

Friday, December 30, 2011

Kuching 16.11.11 - Part 1

Tirai 2011 dh nak tutup yerk..semoga tahun 2012 adalah lebih baik buat kita semua..Ameenn..azam aku kt blog aku ni, aku igt sempena 2012 Tahun Melawat Perak, aku nk penuhkan dengan tmpt2 menarik yg aku pernah dan akan kunjungi di Perak..so tunggu kan jer laa erk..mana la tau leh jadi panduan utk korang2.
Ok, ni mood kembali utk mengimbas kenangan aku ber'honey moon' dgn my IS pada 16.11 - 19.11.2011..aku bahagi2 kan entry ini ikut Part la erk sal 3,4 ari aku kt sane..utk Part 1 meh kita tgk pe yg aku n my IS wat pada ari 1st jejak ke Kuching..jom layan..

Pic kt atas ni koleksi pic aku dgn my IS laa..

Flight dr LCCT pagi jam 8.20 pagi..b4 tu kami bermalam kt umah yus di Seri Kembangan.Tq kt yus n din coz tlg antar kami ke LCCT..(siap wat bekpes lagi utk kami)..awww..hehe.dlm flight lebih kurang 2 jam..tingat pesanan mber opis nk kim cap Air asia, so my IS pun beli la gak souvenir yg sama utk dirinya..dlm flight kami pulun mkn lagi..tp ode yg light je la..2 cwn teh n 2 biji muffin (leh tahan gk rasanya)korang nk try t leh laa..then dr Kuching Int. Airport terus mik teksi ke penginapan kami di Majestis Riverside Hotel..aku dh survey dgn mber aku mmg hotel ni betoi2 kt town..bkn pe senang nk ke sana sini kan..if im not mistake, hotel ni 3 star..layanan ok..terima kasih kt staf dia Emma yg dok layan kami dari mula tiba smpi kami lik..tp syg last day tu tk smpt nk jumpa dia say thanks..smpi jer hotel terus check-in n kami terus rehat dulu..dh petang perut terasa lapo bangat baru mcm cacing kepanasan nk cari mkn..tapi b4 tu sempat gk posing..

aku n my IS posing depan hotel kitaorg..hotel ni betoi2 dpn patong kucing tu..apa lagi kata org lau dtg Kuching tak bergambo dengan Kucing mmg tak sah kan..so snap gak la bukti kami pernah jejak ke sini..
Nampak tak muka my IS yg cm cover kentut tu?eh silap cover2 cm takot?mau tk..nk p seberang ke Kg Boyan (ala tmpt femes jual kek lapis tu - Dayang Salhah)kena naik bot..kira ni jln pintas la..murah jerk..bayo bper sen dh leh gi seberang..life jacket ade tp cm tk sempat nk pakai dh smpi ke seberang..aku pun actually rasa cuak gk ler..tk penah nek bot yg rendah..riso pun de, maklum la aku ni kn beso..(tu muka aku tu pun cm tk leh blah jer..control beb!!)
Nmpk tk kt pic yg no 3 tu ade pic bot tu?gilak aku rasa leh nek..dh smpi seberang posing gk la background Sg. Sarawak..dlm siot..aku igt ade boya jer..
oleh kerna perot lapo bangat, aku n my IS ode la mkanan masy.Sarawak..nk rasa le kan..bila lagi nk try mknan org2 Sarawak ni..We all ode 2 pinggan Ayam Penyet, 1 mangkuk Laksa Sarawak n air yg sedap tu..aku lupa lak nama nyer..tgk pun nmpk menarik tertarik ko mmg da bomb
Pastu ujan turun rintik2, terpaksa la beli payung (tak pasai2 kena beli payung Sarawak kan?)baru la leh sambung berjalan g ke kedai kek lapis Dayang Salhah..senang jer nk g kedai ni..jgn riso kedai ni tk menggunakan butter yg di haramkan tu..so apa lagi aku smpi terlupa nk snap dlm kedai tu sal xcited nk borong Kek Lapis..beli 10 dpt 1 percuma..Harga rm10 jerk..yg paling femes Kek Lapis Masam Manis..jgn riso nk bwk lik nek flight sal deorg ni mmg pakar..siap2 bungkus cantik2 dlm kotak lagi utk kita..senang citer..
Pastu perot idak ler lagi terasa lapo tp oleh kerna aku tkmo dh nk nek bot tu lagi dtg ke seberang, maka aku ajak la my IS carik My Village Baruk Restoren..bkn pe aku surf kt internet byk ckp kt sini best2 menu..pun tk susah nk carik restoren ni..smpt gk la kami posing sementara tunggu menu kami ode siap di masak..P/s : kata org lau nk mkn kt sini jgn dtg time mlm minggu, nti dpt layanan tk memuaskan sal ramai sgt org..kedai ni mula di buka jam 5 ptg..
taraa...ni ler dia menu kitaorg..tp syg tk lalu nk abiskan..pe tak nyer Ayam Pansuh tu byk giler..owh yer..jgn tk tau Ayam Pansuh tu di masak dalam buluh bersama adunan nyer laa..aku n my IS suka ayam pansuh ni..lazat..then ode gk Umai.Umai ni ade mcm2 jenis, ade Umai Ikan (mcm yg kitaorg ode), Umai Udang n Umai Ayam..lau tk silap aku Umai ni deorg msk mentah2 n wat cm acar..aku suka ke?hmm mintak maaf aku tk leh terima..aku rasa skit jer..tp tk salah korang nk try ner tau tekak korang leh terima..ngeh3x..n yg hijo tu bkn pucuk paku yer? tp Sayur Midin..sayur ni aku suka sal ranggup jer..
Kenyang perot suka ati, pe lagi balik laa..time ni baru kul 6 lebih jerk..tp kt sini udah gelap..
Psst : korang tau pic pe tuh? tu la Tongkang..My IS tya 'Lau ade tongkang lalu pe makna nyer?' then selamba je aku jwb..'Ntah x tau..kwsn pelabohan ke?'..jwpn my IS 'tu makna nyer sg ni dalam la yunk oi'...Aku? terus takot beb..(aku tk pandai berenang)..mmg tobat aku tkmo g seberang ni lagik..
Hmm..setakat ni je la dulu story mori utk 1st day aku kt sini..sehingga berjumpa lagi..tata titi tutu..n Selamat Menyambut Tahun Baru 2012 :-)

No comments:

Flame