Pages

Followers

Wednesday, January 25, 2012

Taman Botani Ecopark - Ipoh

Kali ini aku hendak share dengan semua mengenai Botani Ecopark. Seingat aku Taman Botani ada di Putrajaya dan Pulau Pinang. Manakala Taman Botanikal ada di Melaka..Wah belajau Sejarah n Geografi lak kita hari ini yerk..Tapi yang aku nak cerita ini ada kat Perak ler..B4 tu korang kena la cari dulu Taman Seri Botani..Ini kawasan perumahan, tetapi di dalamnya ada Taman Botani Ecopark.
Apa ada dengan Taman Botani Ecopark ini?
1) Tempat orang ramai beriadah (kalau tak percaya mari la datang pagi2 kat sini ramai orang)
2) Ini juga salah satu tempat glamer untuk photoshot outdoor pengantin..
3) Keindahan pemandangan di sini menyejukkan mata memandang..Lau tensen leh hilang maa.
tapi yang tak best nya, tempat yg cantik ini ada gak orang ambil kesempatan untuk melakukan aktiviti tidak bermoral..hmm pendek kata tepuk dada tanya selera..jangan la kita berbuat jahat sebab Allah tu nampak apa yang kita buat..Ingat tu...

Ini pintu masuk ke Taman Seri Botani

Laluan masuk ke Botani Ecopark. Jika dah jumpa sign ni bermakna korang mmg tidak sesat..Layan kan aje gambar2 kat sini ye..amacam best kan?Ada trek untuk berjoggingAda juga tempat untuk bersenam..Tu tgk model kapak tu berlagak sambil hisap rokok..menci aku pada rokok tu..Suasana yang mendamaikanAda juga ikan-ikan..korang leh je bagi makan ke ikan-ikan nihmm aku rasa macam tak puas je g sini..ada masa aku nak datang lagi..jom la join aku..:-)

No comments:

Flame