Pages

Followers

Wednesday, August 22, 2012

Salam Aidilfitri 1433H/ 1434H - 2012

Assalamualaikum suma, rasanya tidak terlewat lagi la i nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri dan Maaf Zahir Batin pada semua pembaca setia blog i termasuk la silent reader..Raya tahun ini pertama kali kami beraya sebagai suami isteri..Macam-macam dugaan tapi syukur Al-hamdulillah dapat juga kami mengharungi nya..

4 hari b4 raya, my IS lak tetiba kena admitted kat spital..Pagi Rabu (15/08/2012) jam 2.30 pagi my IS mengerang sakit perut yang teramat sangat..dia rasa cam kena hiris perut dia..Kebetulan memang aku pun sakit perut cirit birit..aku suspek kami keracunan makanan sal beli juadah kat PARAM..then pagi tu aku dgn my IS pun pegi la klinik kesihatan Malim Nawar. Then doktor tu check ckp my IS kena Appendix..Terus deorang bawak p spital Kampar, then dari Kampar dah ambil darah bagai, deorg ckp confirm Appendix..terus bawak p Hospital Ipoh, jam 3 petang kena admitted..Aduh dugaan tul..Malam tu jugak kul 9 lebih dia terus kena operate..Kul 12 tengah malam baru kuar bilik operate..aku yang tunggu kat luar tu tak keruan tul..Mujur mak dgn pak mentua aku ada sekali..

La ni beraya tapi my IS tak leh makan itu makan ini, semua kena pantang..sian dia kena makan Nestum dan Bubur jer..kebetulan Mak Ngah (belah my IS ade datang beraya bawak ikan haruan) tu la makanan harian dia..huhuhu

Lagi tambah sedih, sehari b4 my IS admitted tu aku lak dapat berita salah seorang member terbaik yang aku ada kena penyakit Leukimia lak..Ya Allah besarnya dugaanMu yang Allah..Semoga kami tabah dengan dugaan dan ujian dariMu..Aku sebak sal member aku ni tak tunjuk kesedihan dia, masih buat lawak bodoh dan ceria macam dulu2 gak..Maybe taknak kami pun susah hati sekali..I LOVE U FREN..i always be with u..hope u tabah yer..InsyaAllah..:-)

Lebaran kali ini banyak menginsafkan diriku..:-)

No comments:

Flame